top of page

In 4 stappen extra zichtbaar op Instagram

Bijgewerkt op: 9 sep. 2021

De mensen die jij volgt zijn ontzettend waardevol. Je komt meer over ze te weten en dat wil je. Zo kom je te weten waar ze van houden, wat ze graag doen, hoe ze ontspannen of juist wat ze doen op zakelijk vlak. Wat ze ook vaak doen is de locatie delen als ze bijvoorbeeld lekker uit eten zijn of bij een schoonheidsspecialist zijn. Deze locatie is extra waardevol! Want deze zie jij, als volger, ook en dit wil jij dus ook! Want niet alleen is dit voor jezelf handig bij posts, maar ook als iemand bij jou komt of iets van jou wil delen, is het een meerwaarde. Het zorgt er namelijk voor dat je extra onder de aandacht komt in o.a. de zoekfunctie van Instagram!


Hoe krijg je een Instagram locatie onder jouw post?

Instagram is niet bekend met alle locaties, helaas. Is jouw locatie al vindbaar op Instagram? Top! Niet? Goed nieuws: ik leg je hier haarfijn uit hoe je dat zelf kunt regelen! En echt: kind kan de was doen. Een beetje geduld is wel nodig, want het duurt ongeveer 5 dagen voordat het er ‘echt INSTAat’.



Stappenplan voor je eigen Instagram locatie!


Zet je locatievoorziening aan bij gebruik van de Facebook-app

Een beetje vreemd is het natuurlijk wel om Facebook aan te zetten voor het delen van een Instagram locatie. Instagram is nou eenmaal van Facebook, en je moet je zelf bedachte locatie wel eerst registreren voordat je er gebruik van kunt maken. Dat kan dus, in de Facebook-app.


Open de Facebook-app, en ga rechts onderin bij de 3 streepjes naar ‘instellingen en privacy’ > ‘instellingen’ > ‘locatie’ > Zet het op ‘tijdens gebruik’ of ‘altijd’. Dit kan overigens ook via de telefooninstellingen. Hieronder een voorbeeld hoe dit op een iPhone werkt.




‘Hoe zet ik mijn locatie aan bij Facebook?’

1. Open de Facebook-app;

2. Klik rechts onderin bij jouw foto en de drie streepjes;

3. Ga naar instellingen & privacy > instellingen;

4. Klik op de locatie, kies wanneer je dit aan wilt hebben (altijd/bij gebruik van app).


Snap je het niet, bekijk dan onderstaande afbeelding, dan weet ik zeker dat het je lukt!

Zo, stap 1 is geregeld, nu kom je al een heel eind verder.



De naam van jouw locatie

Denk goed na over de naam van jouw unieke locatie. Als mensen zoeken op een bedrijfsnaam en jouw locatie is hetzelfde, dan vinden ze dus automatisch ook jouw Instagram-account. Door jouw unieke locatie toe te voegen krijg je dus een hoger bereik, want je bent dus ook vindbaar op jouw locatie.

Maak je geen zorgen: je kunt meerdere locaties toevoegen.

Voeg de locatie toe

Heb je jouw unieke Instagram-locatie bedacht? Voeg deze toe door in te checken via Facebook. Check in met jouw nieuwe locatie door hem in te typen en vervolgens met het plusteken toe te voegen als locatie (dit vergt wellicht wat scrollen). Er komt een nieuw scherm waar je de adresgegevens in kunt vullen. Makkelijk hé?


Waarschijnlijk denk je nu? Waarom doe ik dit op Facebook, terwijl ik op Instagram mijn locatie wil toevoegen? Instagram is van Facebook en doordat je nu op Facebook een locatie hebt aangemaakt, kun je deze ook gebruiken op Instagram. Let op: het kan circa 5 werkdagen duren voordat de locatie ook ‘echt’ is toegevoegd op Instagram.



Check het in de Instagram-app

Wil jij weten of je 3 stappen goed hebt uitgevoerd? Kijk in de Instagram app, maak een bericht of verhaal en voeg een locatie toe. Zoek op wat jij hebt ingevoerd als eigen locatie en kijk of hij ertussen staat. Als hij er tussenstaat, heb je het goed gedaan!


Zoals al eerder aangegeven, het kan even duren voordat hij erin staat.


Nu dit dus is geregeld word jij nog beter vindbaar op Instagram, want je gaat je eigen locatie van jouw kantoor of jouw werkplek toevoegen bij jouw posts en je komt extra naar voren in de zoekresultaten van Instagram.

 

Nog even kort samengevat:



Een locatie toevoegen aan je Instagram is goed voor je vindbaarheid.

Het stappenplan:

  1. Zet je locatie aan in Facebook;

  2. Bepaal de naam van jouw locatie;

  3. Voeg de locatie toe door het maken van een bericht of check-in op Facebook;

  4. Bekijk je locatie in de Instagram-app.

Nog even voor de zekerheid: het duurt even voordat het erop staat!


Kom je er niet uit? Laat het me weten, want ik help je graag!

 

Over Esther Edens van Esth Marketing

Ik ben Esther Edens, social media manager en content beheerder. Ik help ondernemers om beter zichtbaar te zijn op Instagram en Facebook en schrijf daarnaast rake teksten die ook nog een goed te vinden zijn op Google (SEO). Ik probeer te laten zien wat er werkelijk toe doet om jezelf beter te profileren op Instagram en dus beter vind- en zichtbaar te zijn. Ik acteer vanuit een behoorlijke dosis enthousiasme en ik sta in voor een goede samenwerking op basis van wederzijds vertrouwen. Ik houd van korte lijnen en snel schakelen.


Ik probeer regelmatig een nieuwe blog online te plaatsen met fijne tips, leuke weetjes en meer over mijn passie: zichtbaar zijn op social media.


107 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page